איפה קונים ארבעת המינים

איפה קונים ארבעת המינים

בס"ד

חג הסוכות מתקרב ואתם מעוניינים לקנות ארבעת המינים, שאלה היא רק איפה משיגים סט איכותי ובמחיר זול. להלן כמה מקומות דרכם אפשר לקנות ארבעת המינים.

בשבעת הימים של סוכות נוטלים אתרוג, לולב, הדס וערבה, שביחד מכונים "סט ארבעת המינים". למי שלא מחפש הידורים מיוחדים וכשרויות נדירות לא מומלץ לקנות את ארבעת המינים בנפרד אלא לקנות אצל מישהו אחד סט שלם בלי מאמצים נוספים.
באופן כללי, סט פשוט עולה כ-70 ₪ , סט מהודר כ-85 ₪, וסט מהדרין כ-100 ₪ (אפשר ורצוי גם להתמקח), אבל איפה הכי מומלץ לקנות? נציג לפניכם כמה אפשרויות ונפרט את היתרונות והחסרונות שלהם:

שוק ארבעת המינים:

מידי שנה נפתחים לפני החג שווקים שבהם מוכרים רבים יציעו לכם סטים של ארבעת המינים במחירים והידורים שונים. אם תחליטו ללכת לקנות ארבעת המינים בשוק תהיו חלק מעשרות אלפי האנשים שנוהרים מידי שנה לשווקים, ונהנים שם ממבחר גדול מאד של סטים.
זמני הפתיחה של השוק מתפרסמים בדר"כ באתרי האינטרנט של העיריות השונות (לפעמים במדור של המועצה הדתית) וכן על לוחות מודעות ברחבי העיר. גם אם אתם לא יודעים מתי בדיוק זמני הפתיחה, אתם יכולים להיות כמעט בטוחים שיומיים-שלושה לפני החג השוק יהיה פתוח במקום הקבוע שלו בכל שנה.

יתרונות:
בשוק יש את המגוון הגדול ביותר שתוכלו למצוא בכל מקום אחר, הסוחרים הרבים יעשו הכל כדי שתקנו דווקא מהם סט, ולכן סביר מאד להניח שתצאו מהשוק עם סט זול בהרבה ממה שחברים שלכם קנו.
גם אם אתם לא מחפשים סט מסוים ששווה בשבילו לשוטט בין הדוכנים, עדיין החוויה של השוק הססגוני שווה בפני עצמה, ובאמת יש אנשים רבים שגם אחרי שהם קונים סט הם באים לשוק רק כדי להרגיש את האדרנלין שזורם שם. ובכלל, לישראלי המצוי שאוהב להתמקח זו חגיגה של ממש. אז למה אתם מחכים? תפשילו שרוולים, תכינו את הגרון ובואו לשוק!

חסרונות:
למי שלא באמת מעוניין לבזבז יותר מידי זמן על קניית ארבעת המינים ורק רוצה את הסט המיוחל בידיים וכמה שיותר מהר- שוק ארבעת המינים הוא לא הפיתרון הכי טוב. הקושי במציאת החניה, הצפיפות הגדולה, הצעקות ועודף הבחירה יכולים לעשות כאב ראש גם לחזקים שבינינו. לכן, אם אתם מכירים את עצמכם ויודעים שאירועים המוניים הם לא בדיוק הסטייל שלכם- שוק ארבעת המינים הוא לא בשבילכם.

המלצה:
אל תתפתו לקנות אצל אנשים שמציעים לכם סטים במחירים נמוכים באופן מחשיד. הרבה פעמים מדובר בסטים שכשרותם מפוקפקת. עדיף לקנות סט במחיר סביר אצל אנשים שנראים אמינים. כמו כן, אם קיבלתם המלצות מחברים על מוכר מסוים- אל תתברברו. לכו לקנות אצלו.

קניית סט אצל סוכן:

מידי שנה מסתובבים בערים מאות סוכנים פרטיים של ארבעת המינים שמציעים לכם את מרכולתם ונותנים לכם שירות עד הבית. הביטוי "סוכנים פרטיים" הוא אולי קצת גרנדיוזי מידי- מדובר בילדים בגילאי 15-20 שקונים סטים בזול מסיטונאים ומוכרים אותם לכם במחיר שמכניס להם כמעט 100% רווח. אל תרגישו פראיירים, הם עושים הרבה עבודה שחורה עד שהסט מגיע אליכם…

יתרונות:
אין יותר כיף מלקבל סט עד הבית ובלי מאמץ. לא תצטרכו להתאמץ בשביל למצוא סוכן כי הסוכנים כבר יגיעו אליכם ויתחרו ביניהם על לבכם. תחת כל עץ רענן תמצאו שלט עם פרסום של סוכן, וברגע שתתקשרו הוא ידאג לתאם אתכם בדיוק מתי הוא מגיע להביא את הסטים, ותוכלו גם להגיד לו את ההעדפות שלכם כדי שהוא ינסה להתאים לכם את הסט המושלם.

חסרונות:

לפעמים תתאכזבו לגלות שהסוכן הביא לכם סטים לא יפים כמו שהוא הבטיח, או שלחילופין אפשרות הבחירה שהוא יתן לכם תהיה מזערית- בין 2 ל-3 סטים ולא יותר מזה.

המלצה:
מומלץ להשוות בין הסוכנים ולא ללכת על הסוכן הראשון שנופל לידינו. רובם המוחלט של הסוכנים מציעים סטים ב-3 דרגות: כשר לברכה (פשוט), מהודר ומהדרין. אל תתפסו לטרמינולוגיה של הסוכנים, הם יכולים לקרוא לסט הכי פשוט שלהם "מהדרין מן המהדרין" ולסט היקר שלהם בשם מפוצץ עוד יותר. לא להיבהל מזה, תשאלו מהם שלושת הדרגות ולפי זה תקבעו איזה סט לקנות.

קניית סט דרך האינטרנט:

מכירת ארבעת המינים דרך האינטרנט היא עניין חדש למדי שהתחיל בשנים האחרונות בעקבות תאוצת הקניות דרך האינטרנט. את הפרסומים ניתן למצוא באתרים דתיים וכן באתרים שמציעים עסקאות משתלמות לקנייה באינטרנט.

יתרונות:
מי שקונה סט דרך האינטרנט נהנה ממחיר זול מאד. חוץ מזה, דרך הקניה היא מאד פשוטה, לא צריך לעשות טלפונים ולהשוות מחירים, פשוט מקליקים והסט כבר בדרך אליכם.

חסרונות:
אם קניה של סט דרך סוכן פרטי היא יחסית "חתול בשק", אז קניה דרך האינטרנט היא עוד יותר גרועה בהיבט הזה. לרוב האיכות מאוד ירודה מכיוון שאינכם מכירים את המוכר ואינכם רואים את הסט לפני הקניה. בנוסף לכך נדרש לאסוף את הסט מנקודת חלוקה. אנו במרכז האתרוגים הכנו עבורכם רשימת מפיצים שם תכלו להיות בטוחים שתקבלו סט איכותי במחיר שפוי.

המלצה:
לרוב הסחורה שהוזמנה באינטרנט לעיר מסוימת מגיעה לנקודה אחת שאליה מבקשים מהרוכשים להגיע כדי לאסוף את הסט שלהם. אם זה אכן כך- מומלץ להגיע בין הראשונים כדי שתספיקו לנבור קצת בין הסטים ולמצוא משהו שמוצא חן בעיניכם.

בהצלחה!!

סגירת תפריט
Show Buttons
Hide Buttons