אתרוגים בסיטונות
אתרוגים בסיטונות

אתרוגים בסיטונות

האתרוג הוא הנסיך הבלתי  מעורער של ארבעת המינים, כשהוא מתאפיין גם בטעם טוב וגם בריח נעים וכחלק מכך, גם משול ליהודי שגם לומד תורה וגם עושה מעשים טובים. כך יוצא, שרוב האנשים אשר מעוניינים לרכוש את ארבעת המינים, ישקיעו קצת יותר מאמצים בבחירת האתרוגים, כשהמטרה תהיה לבחור באתרוגים שהינם גם כשרים וגם מהודרים ומרשימים.  האתרוג נמנה על משפחת פירות ההדר וכפרי, רבים גם נוהגים לאכול אותו הן בתור ריבה והן בצורות אחרות. כל מי שמחפש אחר רכישת אתרוגים בסיטונות וכחלק מכך, בוחר להעמיק קצת יותר בעולם האתרוגים, עתיד לגלות שקיימים מספר מינים נפוצים של אתרוגים ובין היתר: יד הבודהה (נפוץ בעיקר במזרח הרחוק), אתרוג תימני (מקורו בתימן אך כיום מגדלים אותו בארץ), אתרוג קורפו, אתרוג קלבריה (אשר מקורו באיטליה). מי שינסה להתעמק אף יותר בעולם האתרוגים, לצורך רכישת אתרוגים ו\או כחלק מסט של ארבעת המינים בסיטונאות, יגלה שגם האתרוגים הארץ הישראלים מחולקים כיום לסוגים שונים כמו: אתרוגי ברוורמן, אתרוגי אורדנג, אתרוגי חזון איש ואתרוגי קיבילביץ'. מבחינת המחירים של האתרוגים, הם יכולים לנוע בין עשרות בודדת של שקלים (30-40 ₪) ולהגיע גם ל-1000 ₪ ויותר (עבור אתרוגים מהודרים מזנים נדירים).

בחירת אתרוגים כשרים

מי שמעוניין לרכוש אתרוגים בסיטונות, חשוב שיקפיד על בחירת אתרוגים כשרים תוך שימת דגש על הקריטריונים הבאים: נפח האתרוג אמור להיות זה לזה של ביצה בגודל בינוני. יש לבדוק שקליפת האתרוג אינה יבשה או סדוקה. יש לבדוק שצורתו של האתרוג איננה מעוותת. האתרוג ייחשב כפסול במידה והפיטם נפל בהליך הקטיפה – יש לשים דגש גם על הנושא הזה. יש לוודא שאין נקודה שחורה על גבי האתרוג. שצבעו נוטה לצהוב ולא לירוק. דגש נוסף, נוגע לוידוא שלא מדובר באתרוג מורכב – אתרוג מורכב הוא אתרוג המעורבב עם זן אחר של פרי הדר כמו הלימון – במקרה כזה, האתרוג יחשב לפסול.

ידע הוא כוח

כמו בכל תחום אחר, גם בתחום האתרוגים ידע מהווה ככוח. לכן, חשוב שכל מי שמעוניין לרכוש אתרוגים בסיטונות בנפרד או כחלק מסט של ארבעת המינים למכירה, יאסוף תחילה כמה שיותר ידע על עולם האתרוגים, על הזנים, הרמות וסימני הכשרות ובהתבסס על הידע הזה יבחר בסופו של דבר אתרוגים כשרים, איכותיים ומרשימים, אשר יספקו מענה על דרישותיהם של המחפשים, באשר הם – כידוע, יש כאלה אשר יחפשו אתרוגים מהודרים ויוקרתיים יותר ואחרים יתפשרו גם על אתרוגים בסיסיים, כל עוד הם נחשבים כמובן לכשרים.

סגירת תפריט
Show Buttons
Hide Buttons