אתרוגים בסיטונאות
אתרוגים בסיטונאות

אתרוגים בסיטונאות

האתרוג זוכה למירב תשומת הלב בהליך בחירת ארבעת המינים, אולי בגלל הסיבה הפשוטה, שהאתרוג הוא גם בעל טעם וגם בעל ריח. כך יוצא, שרוב האנשים אשר תרים אחר אתרוגים, ישקיעו זמן רב על מנת לבחור אתרוגים כשרים ומהודרים. כחלק מכך, חשוב שכל מי שמעוניין לרכוש אתרוגים בסיטונאות, יערוך היכרות תחילה את הזנים השונים של האתרוגים וחשוב מכל, את אותם הקריטריונים אשר קובעים אם הם כשרים ומהי רמת ההידור שלהם.

זנים של אתרוגים

ישנם מספר זנים של אתרוגים ובין היתר:

אתרוג ארץ ישראלי – כבר בראשית ההתישבות היהודית בא"י החלו גידולים של אתרוגים בארץ. ישנם 2 זנים של אתרוגים ארץ ישראליים, זן אשר נקרא אורדנג וזן אשר נקרא חזון איש.

אתרוג איטלקי – אתרוג שמקורו באיטליה ומה שמאפיין אותו הוא היותו קטן יותר מזנים אחרים. חשוב לציין, שגם את הזמן האיטלקי מגדלים כיום בארץ.

אתרוג מרוקאי – אתרוג אשר מקורי בהרי האטלס, מתאפיין בהיותו עסיסי ועשיר במיץ. זן זה נחשב לנדיר בארץ ולכן, מי שכבר נתקל בו, עתיד לגלות שמחירו גבוה במיוחד.

אתרוג תימני – זן זה יובא מתימן בשנות החמישים של המאה הקודמת.  נחשב לאיכותי ומהודר ומתאפיין בהיותו גדול יותר מאשר זנים אחרים.

אתרוג קורפו – אתרוגים שמקורם במדינות כמו יוון, טורקיה ואיטליה. הזן הזה אינו מצוי כיום, מכיוון שבמתחילת ה-120 רבנים רבים אסרו על השימוש בו.

כאמור, מי שמעוניין לרכוש אתרוגים בסיטונאות גם אם כחלק מסט של ארבעת המינים בסיטונאות,  חשוב שיכיר לעומק את הסוגים השונים ואת ההבדלים ביניהם ובהתאם, יקפיד לבחור בזנים איכותיים אשר יש להם ביקוש. מלבד הזנים השונים של האתרוגים יש לקחת בחשבון את החלוקה לקבוצות אשר מתבססת על פרמטרים כמו כשרות ורמת ההידור של האתרוגים – סוג אא, סוג א, סוג ב וסוג ג.

בדיקות לפני רכישה

לאחר שהתקבלה ההחלטה לגבי הזנים של האתרוגים ומידת ההידור שלהם, חשוב כמובן, להקפיד ולבחור אתרוגים אשר עומדים בקריטריונים אשר הופכים אותם לכשרים ובין היתר: גודל מינימאלי של ביצה (משקל בן 60 ל-100 גרם), אתרוג שאינו מורכב (לא עורבב עם זן של פרי אחר כמו לימון), צורה בעלת בסיס רחב וחלק עליון צר, אתרוג שהינו ראוי לאכילה, אתרוג שהצבע שלו נוטה לצהוב ולא לירוק, יש לוודא שהאתרוג אינו יבש, שאין עליו נקודות שחורות ולבנות, יש לשים לב יותר מהרגיל בקנייה בסיטונאות, כמו שנשים לב לפני רכישת לולבים בסיטונות ערבה ועוד… קיימת חשיבות גבוהה לבחור בקפידה את האתרוגים מכיוון שבכדי להימכר הם חייבים לעמוד בכל הסטנדרטים ולהיות כשרים.

סגירת תפריט
Show Buttons
Hide Buttons